Welcome

Plakater til din arbejdsplads

Der er rigtig mange i Danmark der arbejder på kontor, og der er derfor rigtig mange der bruger meget tid i dette rum, deres kontor. Men dette kontor er ikke deres, det er firmaet ejendom og hvad er så acceptabelt at have hængende? Hvordan kan jeg finde ud af hvad er går på min arbejdsplads?

 

Acceptable plakater på arbejde

Der er ingen optegnede linjer, ingen retningslinjer eller regler – det kommer helt an på stedet du arbejder, chefen, stemninger og dine kollegaer. Er det et værksted er det måske okay med en enkelt bikini kalender, men det kommer rigtig meget an på hvilken placering plakaten vil få. Er det muligt for kunder at se plakaten skal det måske overvejes, er denne slags acceptabel i et offentligt rum som for eksempel et venterum eller selve værkstedet, hvor kunder også færdes en gang imellem. Det er dog lidt mere ligetil med kollegaerne. De kan spørges og sige god for dit valg af plakat – eller sige nej og bede dig om at finde noget andet. Det er til at tage og føle på med et ærligt svar. Chefen skal nogen gange ikke spørges, det hele kommer an på hvor du arbejder og hvilket slags kontor det er. Det er ikke i orden at have bikini kalender hængende i et call center, en produktion hvor kunder ikke har adgang kan måske gå – men spørg chefen hvis det er offentligt, ellers så går det vel nok.

 

Hvad har du lyst til?

Er det dit lokale fodboldhold eller de engelske mestre der skal pryde din væg på kontoret? Er det måske lidt mere arbejdsrelateret? Nogen motivations plakater der er mere inspirerende? Det hele kan fås, men ikke alt er lige billigt. Det er ofte muligt at købe arbejdsrelaterede plakater igennem der hvor i køber møblerne til kontoret, ellers er det en mulighed for at der kan gåes i genbrugen, der er ofte indrammede plakater på de større genbrugscentrer der også har møbler. Selvom det kan friste at springe budgettet på en gang plakater til at dekorerer, så overvej lige om, især for sælgere, der ikke kunne anskaffes nogen plakater fra de, eller det, mærker du sælger, eller andrer brandings værktøjer der egentlig er gratis men meget dekorative – som bil sælger er det måske fedt, også for en mekaniker men en call center medarbejder for et busselskab har det måske ikke vildt.